La Fundació DomusVi celebra la graduació de l’alumnat de la Senior University

Un total de 35 residents a centres de DomusVi de tot Espanya, pertanyents a la IV promoció de la Senior University, han rebut el seu Diploma d’Extensió Universitària en Humanitats. L’acte ha tingut lloc el 22 de febrer a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona.

La Fundación DomusVi celebra la graduación del alumnado de la Senior University

Senior University: mai no és tard per a la formació

La Senior University és un projecte impulsat per la Fundació DomusVi en col·laboració amb l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB). El seu objectiu és que “els residents puguin continuar aprenent i millorant les seves capacitats cognitives, així com el seu estat d’ànim i mental, i que facin servir les noves tecnologies”, segons ha assenyalat el Sr. José María Pena, CEO de DomusVi.

El programa acadèmic semestral està format per cinc assignatures: Història, Geografia, Història de l’Art, Literatura i Música, que imparteixen online professors de diferents universitats espanyoles amb continguts d’alta qualitat adaptats als alumnes sènior.

Després de felicitar tots els diplomats, el Sr. Guillem Iñíguez, director general de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), s’hi va dirigir remarcant “l’especial il·lusió de continuar al seu costat en aquesta etapa de la vida, perquè mai no és tard per adquirir nous coneixements i vostès ho han demostrat dia a dia”. “Tots i totes ja són exalumnes de la Universitat de Barcelona”, ha afirmat.

En aquesta mateixa línia s’ha pronunciat el Sr. Antonio Martínez, director corporatiu de Persones i Fundació de DomusVi: “Ser gran no vol dir no ser una persona intel·lectualment activa i amb inquietuds”. Martínez va reconèixer que era una de les iniciatives de què se sent més satisfet i va puntualitzar que es tracta d’un projecte consolidat i amb continuïtat.

El Sr. José María Pena, CEO de DomusVi Espanya, va mostrar la seva satisfacció per poder oferir un entorn actiu a la gent gran i va reconèixer la seva tenacitat i la seva valentia en complir el seu somni. A més, va destacar que, davant l’existència de l’edatisme, projectes com aquest cobren més sentit que mai. “Perquè aquestes 35 persones que es graduen trenquen estereotips i demostren que ser gran és continuar lluitant i continuar aconseguint metes. La vida és qüestió d’actitud, tinguis l’edat que tinguis”, ha reflexionat.

La importància de l’aprenentatge continu

En representació de l’equip docent, hi ha hagut el Dr. Joan Sureda, catedràtic emèrit d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona, que ha reconegut l’especial esforç de l’alumnat i la importància de la formació durant tota la vida. En les seves pròpies paraules, “en un període en què es qüestiona la capacitat de l’esforç i del saber per saber, sense que vagi encaminat a una acció útil com aconseguir un títol o una feina, la Senior University planteja una cosa molt diferent: el dret a l’aprenentatge continu”.

En nom dels diplomats, tres persones van enviar un missatge. Van agrair al professorat la seva gran tasca i es van mostrar molt satisfets per tot allò après. “Ha estat molt gratificant i molt divertit poder repassar coses que tenia oblidades. També ha estat un exercici de memòria, que es perd amb els anys”, ha dit Javier Carrió.

El Sr. Màrius Domínguez Amorós, vicerector de la Universitat de Barcelona, va acomiadar l’acte recordant que l’educació de qualitat és un dels ODS de les Nacions Unides i que no té edat. “Poden comptar amb la UB perquè els acompanyi en reptes futurs”, ha conclòs.