Castell d'Aro, Platja d'Aro y s'Agaró acollirà el primer "Campus Costa Brava" de l'IL3-UB

El dimecres 17 de gener de 2024 es va subscriure el conveni de col·laboració entre l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) i l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró, per promoure i impulsar els pròxims quatre anys el Campus Costa Brava amb la voluntat de realitzar-hi diversos cursos d’interès general per a la ciutadania. El programa s’iniciarà amb dos cursos de 20 hores cadascun: Vida Quotidiana i Humanisme (a partir del 9 de febrer) i Humanitats i Desenvolupament Humà (després de Setmana Santa), que tindran lloc els divendres (de 17 a 20 h) a l’Espai Cultural de la Masia Bas de Platja d’Aro.

Vida cotidiana y humanismo

Les inscripcions són en línia i prèvies a l’inici del curs (matrícula de 165 euros/curs). Són cursos adreçats especialment a persones de més de 50 anys, però oberts a qualsevol persona major d’edat, sense requisit de formació prèvia mínima i amb acreditació final. Aquesta és la primera vegada que l’IL3-UB programa formació més enllà de la ciutat de Barcelona o la seva àrea metropolitana, i a partir d’aquesta primera experiència, la voluntat és ampliar les propostes amb nous cursos i microcredencials en coordinació amb l’empresariat local, un format que ofereix uns coneixements d’aplicació immediata en els llocs de treball.

En l’acte de presentació i de signatura del conveni hi ha participat el director general de l’IL3-UB, Guillem Iñiguez; la regidora de Cultura, Tradicions i Educació de l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró, Maria Blanco; i l’alcalde, Maurici Jiménez. En l’àmbit local, el nou campus complementa l’oferta de formació del municipi en l’àmbit ocupacional de la Unitat de Promoció Econòmica, del Programa de Formació Inicial de la Unitat de Joventut, i del Centre de Formació de Persones Adultes de la Unitat de Dinamització Comunitària. A més, es treballa per un futur centre de formació d’Arts i Oficis.

El curs Vida Quotidiana i Humanisme té com a objectiu abordar el fet que les accions de la vida quotidiana ofereixen una visió general de la filosofia i del pensament, tant des de l’òptica del raonament i l’evolució com del desenvolupament de la personalitat, això implica una immersió en la cultura i l’humanisme en les vivències rutinàries. Tot i que el curs s’inicia el divendres 9 de febrer, la sessió inaugural serà una setmana més tard. L’equip docent comptarà amb la participació del Dr. Joaquim Nadal, catedràtic de la Universitat de Girona i conseller de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya.