VIU ELS JULIOLS. De l'Impressionisme al surrealisme: París era una festa

maig
IL3-UB. C/Ciutat de Granada 131

«Viu Els Juliols» és un cicle de xerrades adreçat al públic general com a avantsala de l'escola d'estiu de la Universitat de Barcelona, «Els Juliols». Amb «Viu Els Juliols» al llarg de la primavera, volem avançar-nos a un estiu ple de cursos d'art, història, ciències experimentals i socials i tecnologia. Des de fa 27 anys, la UB posa a l'abast de tothom una àmplia oferta de cursos i tallers que volen dona resposta a l'interès de la societat en el seu sentit més ampli.

Xerrades Juliols UB

«Viu Els Juliols» és per tot allò un marc per poder conèixer i experimentar de primera mà què us trobareu a l'oferta de l'escola d'estiu, on hi haurà més de 60 cursos de tots els nostres àmbits de coneixement en format de 20 hores en un calendari intensiu d'una i dues setmanes.

El cicle de xerrades «Viu Els Juliols» començarà el proper 22 de maig a les 11.00 hores a la sala d'actes de l'edifici Can Canela, seu de l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona, al carrer ciutat de Granada 131. El conferenciant inaugural serà Sebastià Sánchez Sauleda, doctor en història de l'art i historiador per la Universitat de Barcelona, que durant una hora presentarà «De l'Impressionisme al surrealisme: París era una festa», una xerrada que posarà en context com va evolucionar el panorama artístic des de finals del segle XIX fins al primer terç del segle XX a la ciutat de les llums.

• Dr. Sebastià Sánchez
    Doctor en Historia de l'Art i historiador per la Universitat de Barcelona
    Dr. Sebastià Sánchez
    Doctor en Historia de l'Art i historiador per la Universitat de Barcelona

Format tant en història de l'art –disciplina a la qual es doctorà– com en història. Ha comissariat les exposicions als Museus de Sitges, Valls i la Fundació Palau; així mateix, és autor dels llibres Anselm Nogués: l'oblidat escultor de Valls i Francesc Galofre Oller, més enllà del Bòria Avall. Les seves línies d'investigació s'han centrat en el Modernisme, el Noucentisme i el món del col·leccionisme. Arran d'aquestes recerques ha participat en diversos congressos nacionals i internacionals a Barcelona, Tarragona, Girona, Sitges, Madrid, Toledo, Sevilla i Kiel.