Talent Hub

Agenda Talent Hub

gen.
2017

WORKSHOP: Comunicació Efectiva a través de la creativitat: Com superar els obstacles més habituals en la comunicació amb LEGO

Inici:18h-20h. Activitat exclusiva per a Alumnes de la School of Continuing Education i Alumni UB.

Barreres emocionals, diferències en la percepció, expectatives, prejudicis, falses assumpcions, estereotips, diferències culturals... són alguns dels obstacles més habituals que dificulten una comunicació eficaç. Posar-se en marxa per superar-los significa compartir, de forma creativa i constructiva, idees i conceptes potenciant, d’aquesta manera, la intel·ligència col·lectiva.

Aquest workshop pretén desvelar les claus per adoptar aquest compromís a través del pensament i la imaginació en tres dimensions amb LEGO, mitjançant l’itinerari proposat següent:

1. Posada en situació mitjançant el plantejament d’una driving question que exposa un repte del món real.
2. Construcció mitjançant l’ús de la metàfora i l’story-making que animen a pensar de forma diferent i coherent.
3. Compartició de les històries entre tots els participants, explicant el significat que se li ha donat a les construccions respectives i descobrint que tenen més coneixement i idees que les que s’havien exposat inicialment.
4. Compromís del grup: descobrint les claus de la interacció i l’aprenentatge cooperatiu, així com la claredat de la comunicació d’idees i conceptes.

El cas pràctic proposat es titula: MOEBIUS i repta als participants a crear i exposar una història ben estructurada, atraient i convincent al servei d’una finalitat que definirà el mateix grup.

S’utilitzarà una metodologia inspirada en LEGO Serious Play ® com a llenguatge que inspira la discussió i l’intercanvi de coneixement. Es promourà el pensament creatiu per ajudar a descobrir solucions úniques i crear idees radicals i noves, assegurant que els participants desenvolupin i comparteixin un enteniment i un marc de referència comú.

Lloc de realització

Edifici Històric Universitat de Barcelona. Aula Ramón y Cajal. Primer pis, claustre de ciències
Gran Via de les Corts Catalanes, 585, 08007 Barcelona

PONENT

Pere Juárez.

Project Management, Entrepreneurship & Innovation Professor.

• Director general d'EDUCHALLENGES i president del Club d'Innovació i Competitivitat de la Universitat de Barcelona.
  • Consultor internacional.
  • Membre de la IAF - International Association of Facilitators.
  • Doctorand i expert en innovació educativa.
  • Trainer & Facilitator d'equips d'alt rendiment, amb una reconeguda trajectòria en l'àmbit de gestió de projectes d'innovació i la docència universitària.