Suport Vital Avançat en Trauma (SVAT)

Modalitat Semipresencial

Curs d'especialització
Crèdits:

550 *
20 abril 2017
Final curs:
31 maig 2017
Horari:

On-line. Fase presencial (20 hores): 29 i 30 de maig de 2017 de 9:00h a 18:00h i 31 de maig de 9:00h a 13:00h

Lloc:
School of Continuing Education - Universitat de Barcelona. C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Inclou acreditació SVAT, d'acord amb les últimes recomanacions de 2015 de l'European Resuscitation Council (ERC) per a la ressuscitació.
  • Actualització i entrenament pràctic de la mà d'experts amb gran bagatge, que formen part dels serveis d'urgències i emergències del nostre país.
  • Aval de més de 20 anys d'experiència en formació continuada en l'àmbit de l'atenció en urgències i emergències i amb més de 2.500 professionals formats.

La principal causa de mort per trauma a Espanya són els accidents de trànsit. Des de l’any 2000 fins el 2015, més de 48.000 persones van perdre la vida a Espanya i més de 250.000 van tenir ferides greus per culpa del propi accident.

El 15% de les morts accidentals es produeixen durant els primers 10 minuts de l’accident i el 65 % es produeixen durant la primera hora, i moltes de les víctimes mortals són morts evitables. La celeritat en aquests casos és bàsica i per això fa falta entrenament.

Maniobres bàsiques en primers auxilis (efectuades durant els primers minuts de l’incident) i avançades posteriorment (SVAT) salven vides i els elements clau de l’assistència sanitària in situ, a nivell prehospitalari, condicionen la morbimortalitat d’aquest tipus de pacients. Una actuació incorrecta o lenta dels equips sanitaris en l’atenció inicial pot comportar la mort, la producció de lesions importants o el seu agreujament.

El salvament, l’assistència sanitària in situ i el transport d’aquests pacients són complicats i requereixen professionals ben formats i entrenats, i constitueixen una peça determinant de la cadena de la supervivència.

El Curs de Suport Vital Avançat en Trauma ofereix al professional en infermeria els coneixements i habilitats per efectuar una atenció eficient i segura en pacients en situació d’accident de tràfic, seguint els protocols establerts a les guies del Consell Espanyol de RCP i el Consell Català de Ressuscitació (CCR).

Curs Superior Universitari per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 2 crèdits ECTS.

Amb acreditació de Suport Vital Avançat en Trauma (SVAT) d’acord amb les recomanacions del Consell Català de Ressuscitació (CCR).

svat-logos